Majel Blonden is directeur van poppodium Paard in Den Haag. Na een studie Algemene Taalwetenschappen begon zij in de jaren negentig als programmeur bij Nighttown en Rotown in Rotterdam en verzorgde de programmering voor onder andere het Metropolis Festival. Daarnaast maakte zij deel uit van diverse adviescommissies, waaronder die van het Fonds voor de Podiumkunsten. Sinds haar aanstelling als programmeur bij Paard van Troje in 1997 zette zij zich in voor een diverse en brede concertprogrammering binnen de muren van het poppodium, waarmee Paard van Troje zich tot een podium met nationaal aanzien ontwikkelde.
Johan Gustavsson is kunstenaar, curator, docent en mede-directeur van Experimental Art Space 1646. Hij geeft al jaren les aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag: Art, Design and Identity en Image Development. Daarnaast is Gustavsson curator van de jaarlijkse tentoonstelling Prospects die op Art Rotterdam te zien is. Hij richtte eerder Alternative Art Guide en The Hague Contemporary op. Hij was ook cultureel ambassadeur voor de gemeente Den Haag en werkte samen met diverse musea, galeries en kunstinstellingen over de hele wereld.
Kunstenaar Pietertje van Splunter maakt autonoom werk en werkte jarenlang in de openbare ruimte. Van Splunter heeft een achtergrond als schilder; dit komt duidelijk in haar werk naar voren en vormt een deel van het concept of de manier van aanpak, ook als het gaat om installaties, performances of videowerk. Van Splunter gebruikt graag kleur en doodgewone objecten die in haar werken een meervoudige betekenis krijgen. De Haagse is organiserend lid van kunstenaarsinitatief Quartair. Samen met Zeger Reyers vormt zij daarnaast het samenwerkingsverband Broos.
Mitchell-lee van Rooij is een Nederlandse danser en choreograaf. Hij volgde de Jazz-Show- Musical-opleiding aan de Theaterschool van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en danste onder andere bij Nicole Beutler Projects, Scapino Ballet en Conny Janssen Danst. Daarnaast volgde hij grotendeels de opleiding tot klassiek balletdanser Koninklijk Conservatorium in Den Haag en een marketingopleiding in New York. Momenteel is hij naast marketeer bij Korzo ook jurylid bij de VSCD Dansprijzen (De Zwanen) en adviseur bij het Fonds Podiumkunsten.
Jan Zoet is juryvoorzitter van de Piket Kunstprijzen. Sinds 2021 is hij algemeen directeur van het nieuwe cultuurpaleis Amare in Den Haag en daarvoor het Zuiderstrandtheater. Voor die tijd was werkzaam als directeur van de Amsterdamse Academie voor Theater en Dans en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Hij is ook voorzitter van belangenvereniging Kunsten ’92, een belangenvereniging voor kunst, cultuur, en erfgoed. In de periode 1998 tot 2012 was Zoet directeur van de Rotterdamse Schouwburg/Productiehuis Rotterdam waar hij onder meer het (mede-) initiatiefnemer was van Operadagen Rotterdam, Rotterdam Circusstad en Festival De Internationale Keuze. Eerder was Zoet zakelijk leider van Theatergroep Hollandia en programmamaker bij het Mickery Theater, een legendarische theaterboerderij in Loenersloot in de jaren zestig.
Lea van der Vinde is directeur van het Huygensmuseum, bestaande uit Huygens’ Hofwijck en Huygens’ Swaensteyn in Voorburg. Van der Vinde werkte ook al eerder voor het Huygensmuseum als gastconservator van de tentoonstelling Vrouwen rondom Huygens en als conservator in het Mauritshuis in Den Haag. Voor het Mauritshuis organiseerde zij onder meer de tentoonstellingen George Stubbs – De man, het paard, de obsessie, Bewogen beeld – Op zoek naar Johan Maurits en Alleen met Vermeer. Van der Vinde studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en is gespecialiseerd in Nederlandse schilderkunst uit de 17e en 18e eeuw. Over dit specialisme heeft ze diverse boeken en artikelen gepubliceerd.
Kunstenaar Joncquil de Vries studeerde in 1998 af aan de Academie St. Joost in Breda in de richting Schilderen/Monumentaal. Joncquil staat bekend als schilder van figuratief en fantasierijk werk. Hij is een veelzijdig kunstenaar, die niet alleen schildert, tekent en fotografeert, maar ook sculpturen, installaties en videowerken maakt. Het overkoepelende thema is het verstrijken en stilstaan van de tijd. De invloed die tijd heeft op de verandering van de context van onze ideeën, interpretatie en betekenis van beelden en de omgeving waar wij ons in bevinden. Zijn werk is regelmatig te bewonderen op tentoonstellingen in binnen- en buitenland.
Isabelle Chaffaud groeide op in Tours, Frankrijk. Na negen jaar te hebben gedanst bij vooraanstaande gezelschappen als de Batsheva Dance Company en Nederlands Dans Theater I, zette ze haar danscarrière voort als freelancer in nauwe samenwerking met haar partner Jérôme Meyer. Hun gezelschap MEYER-CHAFFAUD is nationaal en internationaal actief en heeft Den Haag als standplaats. Daarnaast was ze medeoprichter van choreographic research centre CLOUD/Danslab, dat eveneens in Den Haag gevestigd is. Isabelle geeft master classes en workshops in Nederland en ver daarbuiten en is als docent en choreograaf actief binnen diverse Nederlandse dansvakopleidingen. Ten slotte is ze, in Nederland en Frankrijk, als persoonlijke coach en mentor betrokken bij de begeleiding van dansvakstudenten in hun laatste jaar.
Amos Ben-Tal is choreograaf, danser en bestiert sinds 2012 danscollectief OFFprojects in Den Haag. Het gezelschap bestaat uit oud-dansers van het Nederlands Dans Theater en Batsheva Dance Company. Zelf doorliep Ben-Tal de National Ballet School in Toronto. Daarna was hij negen jaar lang danser bij het Nederlands Dans Theater waar hij in aanraking kwam met choreografie. Zijn stuk Track (2005) viel zo in de smaak dat het door Dance Europe Magazine werd uitgeroepen tot ‘een opwindende theatrale ervaring’. Voor Korzo Producties creëerde hij onder meer We Are Not Humanity en The New Work. De laatste jaren met OFFprojects maakte Amos een aantal goed ontvangen interdisciplinaire stukken, waaronder 60 en Howl i.s.m. Spinvis (winnaar Dioraphte Dansprijs). Bijzonder is dat Ben-Tal ook de muziek componeert voor al zijn dansvoorstellingen.
Choreograaf, dansdocent en danser Erik Kaiel is met recht een wereldburger te noemen. Hij werd geboren in Innsbruck (Oostenrijk) en groeide op in Portland (Amerika). Hij studeerde in Canada en New York. Kaiel werkte onder meer als artistiek directeur bij Crosstown, Theaterschool Rababer en Artez in Arnhem en bestiert danscollectief Arch8 waarmee hij wereldwijd voorstellingen maakt. Hij won in 2016 de Victor Award met zijn succesvoorstelling Tetris die volgend jaar weer op tournee gaat in de VS en Canada. Daarnaast begeleidt hij jonge makers op het gebied van dans, circus en theater en maakt hij deel uit van de jury van de VSCD Dansprijzen. (Foto: John Fox)